Comisia care verifică dosarele persoanelor cu handicap din Satu Mare este formată din trei persoane, dar două dintre ele sunt acum în concediu.
Ministerul Muncii a decis în data de 18 iulie verificarea tuturor dosarelor de acordare a venitului minim garantat şi a celor depuse pentru plata indemnizaţiilor de handicap. Trei ani ar dura verificarea tutoror celor 18.000 de dosare ale persoanelor cu handicap din judeţul Satu Mare. Şi asta dacă echipa de control, formată din reprezentanţi a trei instituţii, ar fi completă şi ar lucra cel puţin 8 ore pe zi. „Controlul a început în luna iunie, când au fost verificate medical şi administrativ, timp de o lună, 345 de dosare. Am reînceput controalele în data de 18 iulie, însă, colegii de la Direcţia de Sănătate Publică şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială sunt în concediu, aşa că eu, ca inspector social, ar trebui să verific singur integral aceste dosare. Cred că mi-ar lua cel puţin şapte ani“, spune Cristian Sălăjean, inspector social în cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Mai mult, verificarea legalităţii acordării indemnizaţiei de handicap se efectuează doar din punct de vedere administrativ. „Eu nu pot face verificarea medicală a dosarelor, ci doar în privinţa actelor de la dosar. Iniţial, a fost vorba despre o verificare selectivă, însă, potrivit noului ordin, fiecare dosar trebuie controlat. Până acum s-a decis trimiterea spre reevaluare a 45 de dosare, însă nu se ştie ce comisie va face reevaluarea acestora, dat fiind că nu se poate ca aceeaşi oameni să facă şi reevaluarea“, mai spune Cristian Sălăjean.
130 de ajutoare sociale suspendate
În schimb, controlul legalităţii acordării venitului minim garantat este în grafic, chiar dacă este vorba despre peste 5.000 de dosare aflate în plată. „Până acum au fost controlate 62 din 64 de primării. Serviciile Sociale din c