Desi au raportat afaceri in crestere in primul semestru al anului, marii jucatori de pe piata de curierat s-au confruntat, in primele sase luni, cu intarzierea termenelor de plata, insolventa unor clienti, infranstructura deficitara sau razboiul preturilor.
Cresterea veniturilor vs. declinul profitului
Dupa ce anul trecut piata de curierat locala a fost serios zdruncinata de recesiune, curierii au luat, in acest an, toate masurile pentru a-si creste numarul de expedieri, de clienti si implicit de venituri. In fuga pentru castigarea unei cote de piata cat mai mari, unele companii au mai lasat pretentiile in ceea ce priveste marja de profit, indicator in declin in primele 6 luni din 2010.
“Razboi preturilor care se traduce prin tendinta majoritatii competitorilor de a reduce drastic tarifele in vederea castigarii de noi clienti, cu riscul de a reduce marja de profit pana la nivelul minim, a fost o tendinta extrem de prezenta in primul semestru al anului”, explica, pentru Wall-Street, Lucian Aldescu, director general DPD (Pegasus) Romania.
Astfel, Fan Courier, cel mai mare jucator de pe piata locala, a raportat o cifra de afaceri de 95,2 milioane lei, in crestere cu 15,8% fata de primele sase luni ale anului trecut, in timp ce profitul s-a diminuat cu circa 3%. “Pentru anul 2010, estimam o cifra de afaceri de circa 184 milioane lei (circa 44 milioane euro), in crestere cu 10% fata de anul 2009, pe fondul investitiilor angajate anul trecut, a consolidarii numarului de clienti, a extinderii portofoliului de servicii si prin imbunatatirea facilitatilor oferite”, declara Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei Fan Courier.
Tot in prima jumatate a lui 2010, afacerile DPD (Pegasus) Romania au crescut cu circa 25% comparativ cu aceeasi perioada din 2009, in timp ce profitul obtinut s-a mentinut la un nivel minim, pe fondul