Disponibilizările dictate de Guvern nu ocolesc nici cele mai noi instituţii infiinţate din ordinul şi pe banii Uniunii Europene.
Este şi exemplul Inspecţiei Sociale care va rămâne, de săptămâna viitoare, cu doi din cei 28 de angajaţi.
Instituţia a fost înfiinţată în urmă cu doi ani, la sugestia UE care a şi alocat cinci milioane de euro, fonduri nerambursabile, pentru asta. În timp, instituţia a fost trecută în subordinea inspectoratelor teritoriale de muncă, angajaţii săi având ca scop verificarea modului în care sunt acordate ajutoarele sociale sau alocaţiile pentru copii şi bătrâni.
Disponibilizări în valuri
În judeţul Mureş au fost angajaţi, iniţial, 28 de inspectori, însă în primul val de disponibilizări, au fost daţi afară 23 dintre ei. În momentul de faţă aici mai lucrează doar cinci angajaţi, iar de săptămâna viitoare vor rămâne doar doi angajaţi. „Nu ştiu cum se vor descurca. Sincer, cred că va fi imposibil să facă faţă unui volum de muncă atât de ridicat. Pentru că, într-adevăr, aceşti inspectori au mult de lucru. Ştiu, pentru că şi eu sunt, încă, inspector social. Acum urmează să fiu transferat, iar doi colegi de-ai mei vor trebui să participe la concurs, să vadă cine va rămâne pe post. În rest, dacă nu se găseşte ceva de lucru pentru cei care urmează să fie disponibilizaţi, aceştia vor urma calea şomajului", a declarat Nicuşor Octavian Maier, inspector social în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Mureş.
Reorganizarea Inspecţiei sociale nu înseamnă doar disponibilizări. După ce a intrat în subordinea Inspectoratelor de Muncă, departamentul a devenit independent, iar de la 1 iulie a devenit Direcţia Generală de Inspecţie Socială.
Pentru ultimele noutăţi din Mureş, click pe poza de mai jos: