Un bucureştean acuză firma de la care şi-a cumpărat maşina că, din cauza unei greşeli din acte, nu şi-a mai putut folosi autoturismul şi a fost nevoit să treacă prin proceduri extrem de greoaie.
În urmă cu doi ani, Bogdan Ştefănescu şi-a cumpărat o Dacia Sandero, nouă, pe care a plătit-o integral. Cu ocazia inspecţiei tehnice periodice (ITP), a avut surpriza să constate că seria motorului nu corespunde cu cea din documente.
Fiindcă ITP-ul expirase, nu şi-a putut folosi maşina, iar toate procedurile pentru remedierea problemelor au fost extrem de greoaie. Problema s-a rezolvat după ce reporterii EVZ s-au interesat de caz.
Birocraţie românească: de la service la vânzător şi înapoi
"Joi, 1 iulie 2010, tatăl meu s-a prezentat cu vehiculul la APAN service din Brăila pentru ITP; vechiul ITP expira pe 8 iulie. Cu această ocazie, s-a constatat neconcordanţa dintre seria motorului şi seria trecută în factură şi în cartea de identitate a vehiculului. I s-a spus că s-a trimis o înştiinţare la RAR Brăila şi că a doua zi poate reveni, pentru că lucrurile se vor rezolva. Precizez că, deşi totul se petrecea într-un service Dacia, fabrica nu a fost informată de această neregulă", susţine Bogdan Ştefănescu.
După două zile, bărbatul a reclamat această problemă şi la Dacia. "Mi s-a promis că se va rezolva în 48 de ore. Apoi, am fost la Adras, cei de la care am cumpărat maşina, să-mi constate oficial seria greşită a motorului şi să o transmită la Dacia, dar acolo mi s-a spus că nu este treaba lor", povesteşte bucureşteanul. El adaugă că, ulterior, i-a telefonat cineva de la firma producătoare de maşini, care l-a rugat să transmită constatarea (raportul de respingere) de la ITP.
"Nu am putut să-mi folosesc autoturismul"
"După ceva timp, am fost sunat de la «Vocea clientului» Dacia şi mi s-a comunicat că trebui