Millennium Bank, un jucător de talie mică pe plan local controlat de cel mai mare grup financiar portughez, a înregistrat o pierdere netă de 13,1 milioane de euro în primul semestru, în scădere cu 16% faţă de pierderea consemnată în aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele publicate de grup. Rezultatele sunt raportate potrivit standardelor internaţionale (IFRS).
În primele şase luni, banca şi-a redus costurile operaţionale cu 1,7%, până la 20,5 milioane de euro, în timp ce veniturile operaţionale au scăzut cu 6,2%, la 12 milioane de euro. În raportul grupului este menţionată însă creşterea de peste patru ori a veniturilor din dobânzi şi comisioane.
Totodată, raportul menţionează concentrarea băncii pe atragerea de resurse de la clienţi şi îmbunătăţirea raportului credite-depozite. Raportul credite-depozite consemnat la sfârşitul lunii iunie atingea un nivel de 141%, faţă de 159% în aceeaşi perioadă din 2009. Millennium s-a remarcat de mai multe ori pe piaţă prin dobânzile ridicate oferite în principal la depozitele în lei, dar şi la euro, reprezentanţii băncii susţinând că şi alţi jucători plăteau dobânzi similare, dar pe bază de negocieri cu clienţii şi nu în mod transparent.
Sumele atrase de Millennium de la clienţi ajungeau la 221 de milioane de euro la sfârşitul trimestrului al doilea, în creştere cu 40,3% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. De asemenea, soldul creditelor acordate a urcat cu 24%, până la 312 milioane de euro.
Millennium avea la 30 iunie o reţea de 74 de sucursale, la fel ca la sfârşitul lui decembrie, dar cu o unitate mai mult decât la jumătatea anului trecut. Banca nu a deschis nicio unitate nouă în primul semestru după ce pe parcursul lui 2009 fuseseră deschise nouă unităţi. În paralel, numărul angajaţilor a evoluat uşor în primele şase luni, de la 700 la 705 persoane.
Banca, lansată în toamna anului