EDS România, filiala locală a grupului tipografic german Euro-Druckservice, care anul trecut a obţinut 20 mil. euro din producţia de tipar de mare tiraj, va investi circa 5 milioane de euro din surse proprii în echipamente care să-i permită să tipărească la tiraje reduse de la 10.000 de unităţi.
"Încercăm să ne diversificăm producţia şi să intrăm pe noi segmente. Vrem să investim în tipar pentru publishing şi tipar de masă. Valoarea investiţiilor în echipamente se ridică la
5 mil. euro, iar proiectul va începe în acest an şi va fi finalizat în primăvara anului viitor. Depinde însă şi de cum va evolua piaţa", a spus Albert Andraş, directorul general al tipografiei EDS România care a fost construită ca proiect greenfield la Ghimbav, în Braşov în 2008.
Afaceri în creştere cu 20%
Tipografia, care în prezent are 24 de angajaţi, a intrat în exploatare în luna septembrie a aceluiaşi an, în urma unei investiţii de 19 mil. euro.
EDS România este specializată în producţia de broşuri comerciale şi reviste de mare tiraj, iar comanda medie are în prezent o valoare de circa un milion de euro, potrivit reprezentanţilor companiei.
Pentru acest an, Albert Andraş estimează o cifră de afaceri de 23-24 mil. euro pentru tipografia pe care o conduce, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. "Suntem prezenţi pe un segment de piaţă care a scăzut foarte puţin, circa 15-20%, în ciuda crizei economice. Creşterea cifrei de afaceri în acest an se va datora în principal clienţilor noi pe care i-am câştigat în special din segmentul retail unde suntem activi", a adăugat Andraş.
El spune că piaţa de tipărituri s-a contractat pe toate segmentele pe seama creşterii preţului la hârtie cu 20-50 de euro pe tonă.
"Clienţii sunt mai puţini, bugetele de advertising au scăzut pe fondul crizei economice şi totodată s-au redus volumele. Preţurile la tipar au