Schimbările politicilor globale sociale, economice şi publice forţează multe instituţii guvernamentale sa inceapa să beneficieze de tehnologii noi. Un nou raport KPMG ce vizează Consultanţa Guvernamentală menţionează că instituţiile publice din întreaga lume trec printr-o schimbare fundamentală în modul în care acestea interacţionează cu cetăţenii, schimbare condusă de adoptarea aproape unanimă a tehnologiilor Web 2.0 precum "wiki", reţele sociale şi blog-uri, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
În ciuda beneficiilor legate de costuri şi eficientă ce decurg din utilizarea noilor tehnologii în furnizarea de servicii, atitudinile tradiţionale de proprietate asupra informaţiilor şi organizării guvernamentale rămân încă bariere în procesul de modernizare.
"Tehnologia a evoluat de la simpla facilitare a accesului la informaţii prin intermediul internetului sau de completare a formularelor electronice, la accesul oamenilor la informaţiile necesare pentru a se putea implica activ in discuţii despre cum trebuie servit interesul public cât mai bine, discuţii în care sunt antrenaţi atât oficiali guvernamentali cât şi alţi factori de decizie" a spus Aurelia Costache, Partener în Departamentul de Consultantă in domeniul IT din KPMG Romania.
"Acest lucru este în mod clar o schimbare populară şi radicală. Însă instituţiile guvernamentale trebuie să depăşească rezistenţa şi să rezolve problemele legate de organizarea şi securitatea informaţiilor, dacă vor să beneficieze pe deplin de noile tehnologii".
Raportul intitulat "Tehnologii Dinamice pentru o Guvernare mai inteligentă", subliniază faptul că schimbările care au loc nu reprezintă o diminuare a controlului. Ele au însă capacitatea de a oferi mai multe perspective asupra problemelor şi soluţiilor printr-un schimb de informaţii mai mare. Există potenţial pentru mari câştiguri de eficienţa, da