Pe piaţa nord-americană un pick-up poate înlocui aproape orice maşină. Poate transporta diverse obiecte precum o utilitară, poate fi sport cu un motor potrivit, poate parcurge porţiuni dificile de off-road şi nu în ultimul rând poate dispune de dotări premium, pe care de obicei le întâlnim pe un SUV de lux şi nu pe un vehicul comercial.
Dacă Mitsubishi L200 şi Toyota Hilux au fost concepute mai mult pentru caracterul utilitar, fie cel de off-roader (puteţi citi pe www.zf.ro testul realizat în urmă cu câteva săptămâni cu L200), Navara aspiră mai mult spre nişa premium a pick-upurilor europene - adică ceva mai aproape de cele americane.
Odată cu versiunea facelift, Navara dispune şi de motorul diesel de 2,5 litri dCi de 190 CP, faţă de 174 CP la generaţia anterioară. Cu toate că nu discutăm de o creştere semnificativă în cifre, maşina se simte mult mai puternică şi chiar "sportivă" - pentru o maşină de peste 2 tone, 5,3 metri lungime şi care poate transporta încă 825 kg. În plus, motorul nu numai că este mai puternic, dar şi mai economic faţă de generaţia anterioară. Cu un rezervor plin de 80 de litri se poate parcurge cel puţin 800 km de traseu extraurban sau 600 km dacă se rulează mai mult în oraş. De-a lungul testului, spre exemplu, am realizat aproape 700 km cu un singur plin, fără a intra în zona de sub 100 km a autonomiei cumputerului de bord.
La prima vedere, exteriorul lui Navara nu-l recomandă neapărat ca pe un vehicul utilitar. Nu are acele elemente "spartane". Avem praguri, bare longitudinale pe plafon şi elemente cromate. Cel mult caracterul utilitar s-ar opri la transportul de ATV-uri sau de diverse echipamente de agrement. Cei ce vor cu adevărat o utilitară, ar trebui să apeleze la o versiune mai de bază şi cu bena lungă. Cum iei loc la bord, dispare orice indiciu că te afli într-un pick-up. Nu ai cum să nu observi sistemul de