Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, deţinut de fondul de investiţii american Advent International, a decis în primăvara acestui an să investească 6 mil. euro în majorarea producţiei cu 10%, după ce vânzările către piaţa românească au ajuns la 25% din totalul grupului în primul semestru. KAI deţine două unităţi de producţie în Bulgaria, situate la circa 140 km de Bucureşti, cu o capacitate de producţie de 18 milioane mp, care va ajunge la 20 de milioane mp în primăvara lui 2011.
"Vânzările din România generează deja circa 25% din veniturile grupului KAI şi din acest motiv s-a luat decizia de majorare a unităţilor de producţie. Dezvoltarea diviziei din România a fost peste aşteptări şi pentru a putea atinge ţinta de a avea un sfert din piaţa locală până în 2012 a trebuit să majorăm producţia cu încă două milioane de metri pătraţi", a declarat Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics.
Compania şi-a revizuit în creştere estimările pentru anul acesta privind cifra de afaceri, luând în calcul vânzările din primele şase luni, şi se aşteaptă la o majorare a businessului cu 70% faţă de 2009, până la 13,5 mil. euro. În luna ianuarie compania anunţa că vrea o creştere de 50%.
"Majorarea vânzărilor din primele şase luni s-a datorat extinderii pe segmentul de bricolaj, unde suntem prezenţi în trei lanţuri, precum şi consolidării distribuitorilor care au intrat pe piaţă cu produse noi la începutul anului", explică Rotaru. KAI Ceramics a intrat pe piaţa locală în primăvara anului trecut şi distribuia 20 de game de produse, iar acum a ajuns la 50. Bulgarii au realizat anul trecut venituri de
8 mil. euro pe piaţa locală, din care subsidiara KAI Ceramics a generat 2,7 milioane de euro, restul fiind vânzări directe din Bulgaria.
Finisarea apartamentelor a majorat vânzările
Rotaru susţine că vânzările de gresie şi faianţă au fost im