Vânzările de sisteme de securitate auto au crescut cu 10% în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit estimărilor companiei Falcon Electronics activă pe această piaţă. Avansul are loc în condiţiile în care vânzările de maşini noi, care reprezintă principala sursă de clienţi pentru alarme, au continuat să scadă cu 25% în acelaşi interval.
"În 2010 dealerii auto nu au mai avut presiunea stocurilor de anul trecut şi implicit nu au mai efectuat discounturi la fel de mari. În plus, datorită volumelor mai mici, dealerii s-au orientat şi către vânzarea de accesorii care au făcut parte inclusiv din oferte promoţionale pentru maşinile noi", a spus Marian Stancu, directorul de vânzări al Falcon Electronics.
La nivelul primului semestru al anului trecut scăderea vânzărilor de alarme a fost de aproximativ 50% comparativ cu perioada similară din 2008, declin similar cu cel al pieţei auto din acelaşi interval.
"Aproximativ 90% din clienţii de alarme auto sunt cei care şi-au cumpărat o maşină nouă, potrivit studiilor Falcon. Conform acestui lucru se explică şi scăderea pieţei sistemelor de securitate cu un nivel aproximativ egal cu declinul pieţei auto", a declarat Stancu.
În condiţiile în care atunci când achiziţionează o maşină nouă clientul optează acum numai pentru dotările strict necesare, aceeaşi strategie o aplică şi când cumpără o alarmă, potrivit reprezentanţilor Falcon.
"Contextul economic actual a avut ca efect scăderea preţurilor sistemelor de securitate «premium» cu aproximativ 10%, reducerea numărului de accesorii suplimentare comandate de către clienţi şi orientarea dealerilor de maşini către alarme din segmentul «entry level» pentru organizarea de promoţii la vânzarea de maşini noi", a subliniat Marian Stancu.
Falcon Electronics, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de