Criza a schimbat atitudinea clienţilor operatorului naţional de telefonie fixă
EBITDA al companiei a scăzut cu aproape 60%, în al doilea trimestru
Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixă din România, a înregistrat o scădere de 59,7% a profitului EBITDA, în al doilea trimestru la 24,4 milioane de euro, rezultat influenţat de precauţia românilor, determinată de recesiune. Potrivit raportului financiar aferent perioadei aprilie-iunie, operatorul a mai înregistrat şi o scădere de 11,1%, a veniturilor operaţionale, în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 178,7 milioane euro. Totuşi, numărul abonamentelor clienţilor la serviciile Romtelecom a urcat la 4,5 milioane, creşterile înregistrate pe internet în bandă largă şi servicii de televiziune amortizând scăderea consemnată pe telefonie fixă, potrivit companiei româneşti. "Rezultatele financiare pentru al doilea trimestru sunt influenţate de atitudinea tot mai precaută a clienţilor, datorată dificultăţilor economice cu care se confruntă. În aceste condiţii, am înregistrat totuşi o creştere a numărului total de abonamente până la aproximativ 4,5 milioane, rezultat combinat al creşterii numărului clienţilor de televiziune cu 19,8% faţă de trimestrul al doilea din 2009 şi a conexiunilor de internet în bandă largă cu 21,5% în aceeaşi perioadă, precum şi al reducerii cu 7,5% a numărului de linii fixe", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Marja de profit a companiei, calculată ca EBITDA raportat la veniturile operaţionale, a scăzut la 13,7% în trimestrul al doilea, de la 30,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
OTE se aşteaptă ca măsurile de austeritate să afecteze şi mai mult consumul
Rezultatul operaţional (EBIT - înainte de dobânzi şi taxe) al operatorului s-a constitui