Aproape 6.800 de autoturisme s-au vândut luna trecută în cadrul programului "Rabla", potrivit datelor Administraţiei Fondului pentru Mediu, în creştere cu 20% comparativ cu luna anterioară, în condiţiile în care jucătorii din piaţă estimau un declin al vânzărilor cu până la 30% imediat după majorarea TVA.
"Aproape 95% din toate maşinile care le-am vândut în iulie au fost prin programul de casare. Toate persoanele fizice au utilizat vouchere atunci când şi-au cumpărat o maşină, iar restul până la 100% reprezintă vânzări către firme", a subliniat Alin Tapalagă, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil.
Majorarea TVA-ului de la 19 la 24% nu a avut un impact asupra vânzărilor de maşini luna trecută, în condiţiile în care prima de casare de 2.700 de euro obţinută prin cumularea a trei vouchere a compensat creşterea preţurilor la maşini, potrivit şefului PIA.
Totodată, creşterea vânzărilor prin programul "Rabla" ar putea afecta piaţa de anul viitor în cazul în care nu va exista o continuare a programului de casare.
"În 2011 vom vedea un nou declin al pieţei locale după modelul german (piaţă care a scăzut cu peste 25% în primul semestru după ce anul trecut a crescut cu aproape 30% pe fondul programului «Rabla» - n.red.), în condiţiile în care nu vom avea un nou program", a spus Tapalagă.
Până în prezent statul a cheltuit peste 140 mil. euro pentru înnoirea parcului auto, care în prezent are o vechime medie de aproximativ 13 ani, fiind printre cele mai îmbătrânite din Europa.
"De la demararea programului s-au vândut până în data de 10 august peste 35.000 de autovehicule, dintre care peste 50% fiind maşini fabricate în România", a declarat Gheorghe Popescu, preşedintele Asociaţiei Fondului pentru Mediu.
De la demararea