ChemCo, agentul brandului italian Benetton pentru România, Ungaria şi Bulgaria, care a inaugurat din 2005 până anul trecut 13 magazine la nivel local, a renunţat la afacerile generate de piaţa românească, închizând, până în luna iunie, toate unităţile deţinute aici.
"Ultimele două magazine, outlet-ul din Fashion House Militari şi magazinul din Vâlcea au fost închise în iunie. Singurele unităţi Benetton rămase sunt francize", a declarat un reprezentant al ChemCo, ultimul rămas la nivel local pentru "a rezolva câteva probleme de contabilitate".
Au rămas trei francize
Pe lângă magazinele proprii, italienii de la Benetton au acordat franciză în ultimul an pentru unităţi sub brandul United Colors of Benetton către cinci companii distincte, în Braşov, Bucureşti, Timişoara, Cluj şi Constanţa. În prezent, doar trei magazine mai funcţionează, cel din AFI Palace Cotroceni Bucureşti, în complexul Magnolia din Braşov şi în complexul comercial Tomis din Constanţa. "Avem un singur magazin Benetton, dar pentru franciza acestuia nu am încheiat contract cu reprezentanţa Benetton din România. În momentul în care facem comanda, apelăm direct la firma din Italia", a spus un reprezentant al companiei Multiutility care deţine franciza pentru unitatea din Braşov. Compania, cu afaceri de circa 300.000 de euro şi cinci angajaţi, nu administrează alte branduri de fashion la nivel local.
În Timişoara şi Cluj, magazinele Benetton "s-au închis în urmă cu câteva luni", după cum au anunţat recepţionistele centrelor comerciale Iulius Mall din cele două oraşe, fiind contactate telefonic.
La începutul anului trecut, Alan Bichler, managing director al ChemCo, compania-mamă a Color Trend, prin care produsele Benetton au fost aduse până luna trecută în România, a anunţat că intenţionează să dezvolte brandul italian şi să ajungă la 25 de unităţi la nivel local. @N