Numărul televizoarelor 3D vândute până la finalul acestui an în România va fi de aproximativ 3.000-4.000 de bucăţi, echivalentul unui procent din totalul de 400.000 de televizoare cu plasmă, LCD şi LED care vor fi comercializate în 2010, potrivit estimărilor lui Raul Filip, directorul diviziei audio-video a Samsung Electronics România. Piaţa televizoarelor cu ecran plat va fi astfel în uşoară scădere faţă de 2009, când nivelul vânzărilor s-a ridicat la aproximativ 423.000 de unităţi, la care s-au adăugat alte 376.000 de televizoare cu tub catodic, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Gfk România, în timp ce din punct de vedere valoric, vânzările au însumat peste 200 mil. euro.
Televizoarele 3D vor însemna astfel doar o mică parte din vânzări, atât în ce priveşte numărul de unităţi, cât şi valoarea, în condiţiile în care, calculată la un preţ mediu de 1.500 de euro pentru un televizor 3D, această nişă va ajunge la aproximativ 6 milioane de euro. Evoluţia vânzărilor depinde destul de mult de disponibilitatea conţinutului în format 3D, deocamdată în volum redus (până la finalul acestui an, numărul filmelor tridimensionale va ajunge la numai aproximativ 50, potrivit unor estimări din industrie).
"În lunile mai şi iunie, cota de piaţă pe segmentul televizoarelor 3D a fost foarte mare, spre 100%", spune Raul Filip despre Samsung, producătorul care a încorporat în televizoarele de ultimă generaţie tehnologia de conversie a conţinutului, prin care orice post de televiziune, clip video sau film, poate fi redat în format 3D, chiar dacă nu a fost realizat în acest format, şi care deţine în total o cotă de 30% din întreaga piaţă TV din România. Din punct de vedere al tehnologiei, elemente precum compatibilitatea procesorului 3D cu toate tipurile de semnal tridimensional sau tehnologia de conversie sunt criterii care contează în decizia