Companiile aeriene româneşti Tarom, Blue Air şi Carpatair, ce au rulat împreună afaceri de circa 400 de milioane de euro anul trecut şi care operează 59 de avioane în total, cheltuiesc cumulat circa 180 de milioane de euro anual pe întreţinerea aeronavelor, potrivit calculelor ZF, care iau în considerare un cost anual mediu de întreţinere de 3 milioane de euro pe avion.
Cele trei companii aeriene, ce au transportat aproape 4 milioane de pasageri anul trecut, operează 59 de avioane, cu o vârstă cuprinsă între opt şi 12 ani, costul de întreţinere plătit pe avion variind între 1 şi 5 milioane de euro, în funcţie de tipul avionului, potrivit datelor din piaţă.
"Costul de întreţinere pe care îl avem anual pentru un avion este de 1 milion de euro. La aceste costuri se mai adaugă şi unele controale pe care le realizăm anual. Cheltuielile totale cu întreţinerea flotei de aeronave se vor ridica la 19,6% din cifra de afaceri anul acesta", a declarat Paula Ardelean, vicepreşedinte marketing & vânzări al companiei aeriene Carpatair, care operează 18 aeronave (12 avioane Saab, cu o capacitate de 50 de locuri, trei avioane Fokker cu 105 locuri şi încă trei avioane Fokker cu 70 de locuri), vârsta medie a flotei fiind de 12 ani.
Compania aeriană Carpatair, deţinută de omul de afaceri Nicolae Petrov, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 65 mil. euro la un număr de 500.000 de pasageri. Costurile de întreţinere ale flotei Carpatair s-ar putea ridica la circa 13 mil. euro anul acesta, dacă cifra de afaceri se va menţine la nivelul celei de anul trecut. În total, capacitatea de zbor a companiei se ridică la 1.125 de locuri, potrivit calculelor ZF.
Pe de altă parte, costurile de întreţinere pentru avioane de capacitate mai mare, cum ar fi aeronavele Boeing sau Airbus, se ridică chiar până la 4 milioane de euro pe an, potrivit surselor din piaţ