Angajaţii unei sucursale a Credit Europe Bank din Braşov au transferat fraudulos din conturile unor clienţi circa un milion de lei (un sfert de milion de euro) pe parcursul lunii iulie, banca declanşând o anchetă internă şi depunând plângere penală.
Până acum 14 clienţi au formulat plângeri penale privind dispariţia sumelor din cont, iar alţii sunt în proces să depună plângeri.
"Banca investighează plângerile pentru fiecare client în parte, pe baza documentelor pe care le prezintă, a declaraţiilor lor şi prin verificare în propriile arhive informatice şi ale sistemelor de supraveghere. Pe măsură ce cererile sunt soluţionate, banca restituie sumele clienţilor", spun reprezentanţii băncii. Aparent, au existat şi cereri de despăgubire din partea unor persoane care nu au avut depozite la bancă.
"Toţi membrii departamentului de control intern sunt deja în Braşov, iar o plângere penală a fost înaintată pe 5 august. Acţiunea controlului intern a clarificat deja o parte din cereri şi situaţia unor conturi şi va continua pe parcursul weekendului", mai spun reprezentanţii băncii.
Băncile au poliţe de asigurare împotriva riscului de a înregistra pierderi din cauza acţiunilor propriilor angajaţi, astfel că frauda nu va afecta rezultatul financiar.
Cinci persoane se află pe lista suspecţilor
Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Braşov a anunţat miercuri că poliţiştii au cinci suspecţi în acest caz, printre care şi un membru din conducerea unităţii respective, trei operatori de ghişeu şi un casier, potrivit Mediafax. Cele cinci persoane sunt cercetate în stare de libertate pentru fals informatic şi fraudă informaţională.
"Imediat după sesizare (din 5 august - n. red.) poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor s-au deplasat la sediul sucursalei şi au solicitat declanşarea unui audit bancar", a spus comisarul-şef Liviu Naghi,