Ministerul Transporturilor a finalizat strategia de privatizare a CFR Marfa si proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea acesteia, urmand ca vanzarea pachetului de actiuni sa aiba loc in urma unei licitatii cu strigare.
Strategia de privatizare are ca obiective maximizarea pretului ce poate fi obtinut din vanzarea pachetului de actiuni, asigurarea unui sistem modern de transport, viabil din punct de vedere economic, social si al protectiei mediului si reducerea duratei procesului de privatizare si simplificarea derularii transferului dreptului de proprietate.
De asemenea, se urmareste maximizarea primei de control total pe care investitorii ar fi dispusi sa o plateasca si mentinerea capacitatii si sarcinilor specifice CFR Marfa, pentru nevoile de aparare a tarii si monitorizarea postprivatizare a indeplinirii acestei obligatii.
Strategia a fost realizata de consortiul de consultanti format din Deloitte si societatea Bostina si Asociatii.
Ministerul de resort va vinde toate actiunile companiei, prin licitatie cu strigare. Garantia de participare la licitatie va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare, in timp ce taxa de participare la licitatie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare.
In procesul de vanzare MTI va constitui o comisie de privatizare compusa din cinci reprezentanti ai MTI, unul al Ministerului Apararii Nationale si unul din partea Ministerului Finantelor Publice.
Cu vointa politica, privatizarea s-ar putea finaliza in prima jumatate a anului viitor
Desi Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, declara ca ar prefera sa privatizeze CFR Marfa pana la finele acestui an, consultantii considera ca este nevoie de mai mult timp pentru f