Grupul belgian Delhaize bifează în acest an două oraşe noi pe lista expansiunii cu reţeaua Red Market - Braşov şi Târgovişte. Lansarea magazinelor cu discount la finele lui 2009 ar putea fi astfel miza retailerului pe provincie, după ce a ajuns la o cotă de 20-30% din piaţa supermarketurilor din Capitală.
Delhaize le Lion, proprietarul Mega Image - cel mai mare lanţ de supermarketuri din Capitală -, bifează în acest an al treilea oraş din provincie pe lista expansiunii, Braşovul, unde va opera două unităţi Red Market până la finele lunii viitoare.
În plus, retailerul duce Red Market şi în Târgovişte (judeţul Dâmboviţa) în septembrie, potrivit datelor comunicate de companie.
Aceste deschideri vin după finalizarea unor investiţii estimate la 3 milioane de euro în expansiunea reţelei cu discount în Constanţa şi mai multe localităţi din jurul Bucureştiului, în paralel cu extinderea în Capitală cu 5 unităţi de profil de la începutul lui 2010.
"Fiind un concept de retail cu discount, Red Market se pliază mai bine pe piaţa din oraşele din provincie. Bucureştiul încercăm să-l acoperim cât mai bine cu reţeaua Mega Image", a afirmat Raluca Pavel, managerul de marketing al Mega Image. Delhaize avea la finele anului trecut o cotă de piaţă estimată la 20-30% pe segmentul supermarketurilor din Capitală, cu
45 de unităţi Mega Image.
În luna decembrie, când a deschis primul magazin Red Market din România, compania belgiană a anunţat planuri de expansiune a noii reţele până la 200 de unităţi în câţiva ani, fără a preciza însă oraşele vizate.
Extinderea în Bucureşti, problematică
"Ar fi fost imposibil să ţintească doar Bucureştiul pentru expansiune, pentru că alte 200 de magazine pe piaţa din Capitală ar fi adus compania în vizorul Consiliului Concurenţei ca jucător cu o poziţie dominantă", explică un consultant din piaţă. @