Şuţii profită de nesăbuinţa proprietarilor, care îşi lasă limuzinele cu motorul pornit şi cu cheile în contact. În 2010, aproximativ 20 de maşini de lux au fost lăsate „pomană“ pungaşilor, cu motorul pornit şi gata de drum. Printre păgubiţi: Gigi Becali, Andrei Hrebenciuc şi dorobanţierul Syda.
Furtul maşinilor lăsate cu cheile în contact este un mod de operare „specific" Bucureştiului. Poliţiştii spun că a devenit „o practică" printre cei care au maşini scumpe să îşi lase autovehiculul pornit în faţa curţii.
Dau drumul la aerul condiţionat şi, până îşi beau cafeaua, deja în maşină e o temperatură ideală. Autovehiculul respectiv dispare însă în câteva secunde, pentru că hoţul nu are altceva de făcut decât să bage în viteză şi să plece.
ŞUŢII cer răscumpărare
În majoritatea cazurilor, proprietarul este contactat de şuţi şi i se cere o „taxă" de câteva mii de euro, în funcţie de valoarea maşinii. Oamenii plătesc, gândindu-se că aceasta este cea mai simplă metodă de recuperare a autovehiculului.
Gigi Becali
Oricum în acest caz, nu primesc niciun ban de la firmele de asigurări, deoarece ar trebui să ducă ambele chei pentru întocmirea dosarului pentru despăgubire. Astfel, hoţul nu păţeşte nimic şi poate „opera" în continuare.
Poliţiştii susţin că în ţară astfel de infracţiuni sunt „sporadice". De altfel, la nivel naţional, procentul acestor fapte este sub 1%, din totalul celor 1.979 de autovehicule furate în primele şase luni ale anului 2010. Potrivit statisticilor, în prima jumătate a acestui an, în Capitală s-au înregistrat aproximativ 20 de astfel de infracţiuni, cu zece mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.
Anchetatorii spun că numărul acestor fapte a scăzut ca urmare a prinderii grupărilor care se ocupă cu astfel de activităţi, dar şi pentru că proprietarii preferă să plăteas