Cu tam-tam mediatic vecin cu scandalul, Elena Udrea, ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, a lansat la Shanghai noul slogan turistic al Romaniei.
Turistii din toata lumea sunt invitati sa "exploreze gradina carpatina". Brandul este prezentat in culori vii, in nuante de verde, albastru, galben si portocaliu, rolul lor fiind de a aminti de natura, soare si mare. Motivele pentru care turistii ar trebui sa viziteze Romania sunt peisajele virgine din Muntii Carpati si Delta Dunarii, siturile arheologice cu elemente bizantine si latine si traditiile pastrate de romani din timpuri stravechi. Principalele produse oferite sunt turismul in natura, turismul rural, circuitele culturale, turismul activ si de aventura, turismul balnear si turismul religios, avand in vedere ca Romania ar fi si gradina Maicii Domnului, iar potentialul turistic al manastirilor nu e suficient exploatat si pus in valoare. Dupa cum se observa, lucru bun, s-a renuntat la mitul imbecil al lui Dracula, un fel de "Cantarea Romaniei", fara Ceausescu, dar cu frisoane si bulion pe post de sange. Din pacate, s-a renuntat si la promovarea litoralului, unde avem mari probleme cu infrastructura, si nu numai, pentru ca pe langa drumuri proaste si hoteluri vechi, mai aveam probleme si cu serviciile oferite turistilor, modalitate indirecta de a recunoaste ca si aici bulgarii ne-au cam luat-o inainte. Ministrul a dat dovada de realism si, in ciuda patriotismului afisat la Shanghai, a naiului lui Gheorghe Zamifir, a chinezilor deghizati in voievozi, nu se asteapta ca maine un milion de chinezi sa haladuiasca prin gradina carpatina. Noul brand este inceputul unei campanii de promovare si un prim pas spre o industrie turistica performanta, dar care nu rezolva problemele structurale ale domeniului. Scandalul s-a iscat de unde nimeni nu se astepta. Cuvantul "Romania", cu literele in nuante de verde, es