"Proiectul Rosia Montana este profund imoral"
De o buna bucata de vreme, ziarul "Adevarul" a renuntat la inversunarea politica. Idee salvatoare, venita la timp, deoarece opinia publica romaneasca era si este satula pana peste cap de politica practicata in Carpati. Redactia din Pipera, condusa editorial de Grigore Cartianu, a inteles ca iesirea din partizanatul politic nu inseamna stagnarea intr-o nisa marginala, ci apropierea cuprinzatoare de marile probleme ale societatii romanesti. "Adevarul" a devenit credibil. Un ziar de informatii si comentarii de inalta calificare profesionala, un ziar pentru toata lumea. Unii au spus ca Dinu Patriciu, patronul holdingului "Adevarul", a dat o lovitura de imagine, reusind sa-si atraga pana si publicul candva ostil. In mare masura este adevarat. Calitatea inmoaie adversitatile. In consecinta, condeiele redactiei s-au concentrat asupra actualitatii, culturii, istoriei, ecologiei, medicinei alternative, traditiilor - publicisticii adevarate. "Eliberarea" de servitutile politice a facut din "Adevarul" o prezenta importanta in presa romaneasca cotidiana. "Formula AS" o saluta cu bucurie.
Stop reclamelor la tigari!
Prima mare bresa facuta de "Adevarul" intr-una dintre cutumele presei postdecembriste a fost renuntarea selectiva la publicitate (cutuma incalcata spune ca, in Romania, mai mult decat aiurea, publicitatea este principala sursa de oxigen pentru ziare; acestea sunt mai intai aspiratoare de reclame si abia in planul doi vectori de stiri, reportaje sau interviuri). Conducerea trustului "Adevarul Holding", directionat de Peter Imre, a decis, in 22 aprilie, ca machetele publicitare platite, care au legatura cu industria tutunului, sa nu mai fie acceptate spre publicare in paginile urmatoarelor produse ale holdingului: ziarele "Adevarul", "Adevarul de Seara" si "Click!", revistele "Forbes Romania"