Berlina compactă americană, una dintre cele mai confortabile din clasa ei, devine un fel de instituţie a stilului de şofat tihnit, atunci când de transmisie se ocupă o cutie de viteze automată.
Încă de la prima întâlnire, la drive-testul internaţional organizat cu ocazia lansării pe piaţa europeană, Chevrolet Cruze ne-a surprins. Plăcut. Din punct de vedere estetic, modelul mărcii americane produs în Coreea de Sud pe aceeaşi platformă tehnică utilizată şi de Opel Astra este o reuşită.
Volumele sunt corect proporţionate, iar "croiala" - modernă, atât la exterior, cât şi la interior. Multe dintre elementele din habitaclu amintesc de Opel Insignia şi, bineînţeles, de Astra.
Fermitate nemţească
Ergonomia habitaclului se dovedeşte aproape fără cusur. Scaunele, fără exagerare, ni s-au părut unele dintre cele mai comode în care am stat, indiferent de clasa de provenienţă a maşinii. Reperele din plastic aflate în cabină, care ar putea concura cu cele prezente pe modelele Dacia, sunt "salvate" de designul contemporan.
Dinamica berlinei compacte care concurează cu Volkswagen Jetta, Renault Fluence sau Toyota Corolla (între altele) are ceva nemţesc - o fermitate (nederanjantă) amestecată cu echilibru. Per total, experienţa este una confortabilă.
Cruze rămâne stăpân pe sine la viteze mari şi în virajele deschise abordate corect. Amortizoarele filtrează cu succes denivelările, fără prea multe zgomote parazite.
Sub capota Chevroletului testat s-a aflat motorul de 2.0 litri turbodiesel - versiunea cu 150 de cai-putere - conectat la o cutie de viteze automată cu 6+1 trepte, evident mai plăcută decât alternativa desuetă propusă de transmisia manuală cu 5+1 rapoarte.
Costuri mai mari cu carburantul
Chiar dacă nu este un exemplu de promptitudine, "automata" transformă berlina compactă