Întrebarea macină mulţi specialişti şi iubitori ai mărci. Cum tot ce este românesc, trebuie să fie şi cu ceva conotaţii, majoritatea înceracă să găsească răspunsul. Cine, şi mai ales, ce au avut cu Dacia Duster? Şi asta cu atât mai mul cu cât primul SUV din istoria Dacia face ravagii pe pieţele auto din Europa de Vest. De exemplu, datorită cererii extraordinar de mari, dar a capacităţii reduse de producţie de la Mioveni, în Franţa aştepţi chiar şi jumătate de an pentru a intra în posesia unui Duster.
Revista olandeză Autokampioen şi ANWB, echivalentul Automobil Clubul Român, au testat comportamentul lui Dacia Duster în cazul unor manevre limită. Aceştia au examinat atât comportamentul versiunilor 4x4 cu ESP, cât şi comportamentul versiunilor cu tracţiune faţă şi fără ESP. Testul acestora a fost realizat la o viteză de 65 km/h şi viza o serie de viraje în spatiul determinat de un şir lung de jaloane, întreg procesul fiind realizat într-un mod similar cu testul elanului.
Ce spun francezii?
Conform olandezilor, problema apare în momentul în care roţile de la interiorul virajului pierd contactul cu suprafaţa de rulare, lucru care poate duce la un accident sau chiar o răsturnare în unele situaţii. Până să ajungă în acel punct, şoferul poate pierde cu uşurinţă controlul vehiculului dacă nu este suficient de experimentat. Versiunea 4x4 a lui Duster nu manifestă aceeaşi problemă, sistemul ESP si suspensia spate de tip Multilink eliminând din faşă potenţialele probleme.
Reacţia Dacia
Olandezii au repetat ulterior testul cu versiunea 2x4 a lui Duster în prezenţa oficialilor Renault, efectele nefiind atât de evidente. „Lipsa de stabilitate a fost mai puţin evidentă decât în cazul încercării noastre anterioare. Opinia noastră este că temperatura asfaltului a făcut diferenţa", s-au scuzat olandezii.
Oficialii Dacia susţin că testele realizat