Cum s-a pozitionat Traian Basescu pe harta mentala a consumatorului roman, de-a lungul timpului? Cum si-a gandit inceputul si, oare, mai are resurse sa ajunga la final? Face totul de capul lui sau mai asculta si de specialistii sai in imagine personala? Sunt cateva intrebari, la care vom incerca sa gasim raspunsuri, in randurile de mai jos.
Sloganul, "Vin la Primarie", i-a deschis drumurile lui Basescu catre sferele inalte ale politicii romanesti. Un slogan care transmitea decizia unui om direct, hotarat sa nu recurga la compromisuri. A ajuns la primarie, poate ajutat si de antipatia vadita a bucurestenilor fata de socialistii lui Iliescu.
Bucurestenii au ales, de-a lungul timpului, doar oameni de mana a doua, gandind cu partea emotionala si nu cu cea rationala. Altfel, personaje precum Halaicu si Lis nu-si gaseau locul in acest context, daca nu erau reprezentanti ai "dreptei", opozanti ai "stangii" iliesciene.
Guvernarea PSD i-a dat prilejul sa se pozitioneze pe un loc de neclintit in mintea electoratului. Primarul Bucurestiului, in lupta permanenta cu Prefectul Capitalei si cu Guvernul Nastase, tintea partea plina de frustrari a omului de rand. Prefectul Oprea, "seful mafiei personale a lui Nastase", si premierul "Bombonel" i-au pregatit lui Traian Basescu, drumul catre functia suprema in stat.
Momentul 2004... lacrimi cu accent de brand personal
Conform "principiului pozitionarii", emis de teoreticienii Trout si Ries, orice produs trebuie sa fie identificat cat mai usor, de catre consumator. Produsul trebuie sa aiba caracteristici inedite si usor de retinut. Astfel, pe harta mentala a celui persuadat, se va crea o imagine unica, usor de identificat si greu de detronat de catre alte produse.
Intentionat sau nu, Traian Basescu s-a folosit excelent de acest principiu. Pe fondul unei aversiuni medi