Daca deseori pierzi timp pretios cautand cheile sau telefonul, daca stai mai mult la serviciu pentru ca nu termini ce ai de facut, daca intarzii la aproape orice intalnire sau angajament, ar fi bine sa incepi sa iei in considerare faptul ca trebuie sa te straduiesti sa fii mai organizat, pentru a avea mai multa lejeritate in ceea ce faci si, prin urmare, pentru a reduce agitatia si stresul.
Multor oameni li se pare destul de dificil sa se organizeze, insa nimic nu este imposibil.
Incearca sa aplici sfaturile de mai jos, structurate de excelle.monster, pentru a avea cat mai mult succes in aceasta privinta.
1. Triaza
Fa ordine in lucrurile pe care le ai, atat la serviciu cat si acasa, si imparte-le in trei categorii: lucruri ce trebuiesc pastrate, lucruri de aruncat si lucruri de donat. Scapand de cele pe care nu le folosesti vei avea mai multa ordine in jur si, deci, vei castiga mai mult timp pe care il pierdeai cautand. In plus, faci si o fapta buna donand.
2. Fa-ti liste cu ce ai de facut
Nimeni nu poate tine minte absolut tot ce trebuie sa faca intr-o zi, mai ales daca sunt multe sarcini. Prin urmare, nu ezita sa iti faci liste cu ce ai de facut, preferabil in ordinea prioritatii. Scriind pe hartie iti poti da seama mai lesne daca pot fi cuplate unele activitati, pentru a economisi timp. Totodata, este esential sa nu faci o prioritate din email.
3. Da si altora din sarcinile tale
Unele lucruri pot fi facute si de alti membri ai familiei, chiar si de cei mici. Invata-ti copilul sa isi adune singur jucariile in loc sa le strangi tu mereu, spre exemplu, iar, pe masura ce creste, obisnuieste-l cu mai multe responsabilitati. In acest fel vei avea un copil ordonat si care nu se fereste de orice sarcina stiind ca o pot face parintii in locul lui si vei castiga si tu timp pretios.