Te-ai ridicat din aşternut cu senzaţia că eşti periculos de arătos şi seducător? Nu-ţi lipseşte decât un fâs din parfumul Unforgiveable, semnat de Sean John (P. Diddy) pentru confirmare şi întreaga lume o să îţi cadă la picioare. Te simţi sofisticat şi plesnind de virilitate? Un fâs de Signature Story for Him, special pentru tine de la David Beckham, e tot ce-ţi trebuie pentru ca şi ceilalţi să te vadă la fel.
Tocmai ai terminat de spălat mormanul de farfurii lăsat în urmă de soţ şi de copii, dar te simţi mai suavă şi mai delicată decât clăbucii de detergent de vase? Pulverizezi puţin Lovely de la Sarah Jessica Parker şi eşti numai bună de colindat străzile din New York, îmbrăcată în tutu, în căutarea unui Mr. Big care serveşte masa doar din veselă de unică folosinţă. Bine-ai venit în lumea de basm şi marketing a parfumurilor semnate de celebrităţi!
Neînfricat, plin de umor negru şi greu de ucis. Cam aşa arată imaginea lui Bruce Willis. Mai nou, această imagine are şi un miros, pentru că actorul s-a alăturat lungii liste de celebrităţi care şi-au lansat propria marcă de parfum. Cum pot fi reunite însă într-o esenţă principalele trăsături ale "mărcii personale" a unei celebrităţi e o întrebare grea. La care cumpărătorii nu par interesaţi să afle răspunsul, judecând după succesul uluitor pe care îl au pe piaţă parfumurile ce poartă semnătura unor personalităţi din show-biz.
Cum fac casele de parfumuri ca un anumit produs să miroasă a Bruce Willis? Sau a Jennifer Lopez? Sau a Sarah Jessica Parker? Ce-şi imaginează cumpărătorii că achiziţionează o dată cu esenţa şi cu sticluţa elegantă în care e îmbuteliată? Ce speră ei să "preia" din look-ul sau personalitatea vedetei favorite şi ce promovează casele de parfumuri care colaborează cu vedeta?
Până la începutul anilor '90, celebrităţile îşi asociau imaginea cu câte un pa