Grupul Ford primeşte ajutor de la Guvernul american şi de la cele din alte ţări, în condiţiile în care încearcă să reducă datoriile şi să îmbunătăţească ratingul de credit, scrie publicaţia Wall Street Journal.
Ziariştii cataloghează această situaţie ca fiind ironică, întrucât Ford este singurul producător auto american care nu s-a regăsit în situaţia de a fi salvat de autorităţile americane în 2009,
Vânzările constructorului auto au urcat în acest an cu 22%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, ritm cu mult superior performanţelor General Motor sau Chrysler.
Datoria Ford pe segmentul auto totaliza, la finele lunii iunie, 25,8 miliarde de dolari, faţă de 32,6 miliarde de dolari la sfârşitul primului trimestru.
Casa Albă a anunţat săptămâna trecută garanţii de 250 de milioane de dolari pentru Ford acordate prin intermediul U.S. Export-Import Bank, pentru finanţarea exporturilor către Canada şi Mexic.
În iunie, guvernul britanic a dat undă verde unor garanţii de 572 de milioane de dolari pentru a facilita accesul Ford la un împrumut de 715 milioane de dolari primit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Scopul finanţării este acela de dezvolta maşini mai eficiente din punct de vedere al consumului.
Ce a primit Ford în România
La începutul acestui an, BEI a anunţat că va asigura un credit de 400 de milioane de euro pentru a ajuta Ford să producă mai multe modele în România.
Guvernul României a acordat garanţii de stat în valoare de 80% pentru acest credit, cu acordul Comisiei Europene.
Ford Motor a achiziţionat în 2007 un pachet reprezentând 72,4% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 57 de milioane de euro.
Societatea românească a fost preluată cu tot cu datoria de 27 de milioane de euro, ceea ce a fost catalogat de Comisia Europeană drept ajutor de stat ilegal. Astfel că Ford a fost nevoit să return