In plin iures al dezvoltarii social media, bancile din Romania si-au facut conturi pe Facebook. Cele mai multe dintre ele au insa doar trei-patru simpatizanti, iar uneori numarul membrilor din grupurile “anti” il depaseste pe cel al fanilor.
Recent, Banca Transilvania a anuntat ca are 1.000 de prieteni online, pe Facebook. “Pentru BT, aceasta retea de socializare reprezinta conversatie, networking, conexiuni si brand awarness”, spunea banca, intr-un comunicat. “Zanul” BT e prezent pe Facebook de aproximativ un an, iar responsabili de crearea si actualizarea contului sunt specialistii in PR din cadrul Directiei Marketing & Comunicare BT. Acestia actualizeaza profilul cu informatii si campanii noi, anunta evenimente organizate de banca, posteaza imagini sau spoturi video.
Banca Transilvania se numara printre cele 14 banci din Romania, dintr-un total de 41, care sunt prezente pe Facebook cu pagini dedicate clientilor romani (exista banci precum ING sau OTP care au pagini pentru bancile-mama, dar nu si pentru filialele din Romania).
Din cele 14 banci, Banca Transilvania si BRD Groupe Societe Generale sunt singurele care au profiluri simple, de utilizator, prin care pot sa acumuleze “prieteni”, nu “fani”. Celelalte banci au optat pentru pagini de companie, asa numite Fan Pages. Insa cele doua banci sunt si cele care comunica pe Facebook cu numere mari de clienti. Astfel, Banca Transilvania numara la sfarsitul saptamanii trecute 1.018 prieteni, iar BRD avea 543 de prieteni.
Celelalte banci prezente pe Facebook nu sunt foarte active, cele mai multe dintre ele avand mai putin de cinci fani. Astfel, banca cu capital majoritar romanesc Libra Bank nu are nici un fan pe Facebook; CEC Bank, Piraeus Bank Romania si Volksbank Romania au cate un fan; Bancpost si MKB Romexterra Bank au cate doi; Banca Romaneasca si Romanian International Bank au cate t