Mulţi români se feresc să facă achiziţii de pe internet de teamă că ar putea fi traşi pe sfoară. Reglementările în domeniul comerţului electronic sunt simple, la îndemână şi există legi care să protejeze cumpărătorii de eventualele „ţepe".
Navigaţi pe internet şi găsiţi pe un site unul sau mai multe produse pe care vi le doriţi. Începeţi „procedura" de achiziţie apăsând butonul „cumpără" sau „adaugă în coş", completând apoi formularele cu datele personale şi opţiunea pentru modalitatea de plată, necesare pentru a vă fi livrat produsul. Demersul pare simplu, însă mulţi potenţiali cumpărători se tem, din diverse motive, să cumpere online.
Atenţie unde îţi laşi datele, te poţi trezi cu facturi din senin. Cum a cumpărat un tânăr iPhone-uri fără să ştie
„Am comandat cândva nişte cărţi şi, la livrare, m-am trezit că reprezentantul fimei de curierat îmi cere mai mult decât ştiam", povesteşte Marian N., un adolescent bucureştean. O altă tânără spune că nu a avut niciodată curaj să cumpere online, din cauza „recomandărilor". „Am un prieten care a fost înşelat. I-au oprit mai mulţi bani", spune Mihaela G.
Răspunsuri utile
Specialiştii ne sfătuiesc să fim atenţi la anumite aspecte. „Sunt întrebări la care trebuie să primiţi răspuns înainte să cumpăraţi", spune Liviu Taloi, consultant în domeniul comerţului electronic. El este de părere că „preţul nu este totul".
„Dacă un magazin online ne oferă cel mai bun preţ, dar nu ştim nimic despre el, putem să căutăm informaţii despre acesta pe Google. Dar întrebaţi şi prietenii sau întrebaţi în reţelele sociale (Twitter, Facebook, TPU.ro, etc.) despre acel magazin", explică Taloi.
O altă variantă este verificarea comentariilor despre magazin. „Întotdeauna există utilizatori care-şi scriu experienţele legate de un anumit magazin, pozitive sau negative", spune M