La mai bine de trei luni de când proiectul a fost abandonat, oficialii BERD au anunţat că au dorit să finanţeze construirea tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, că au fost dezamăgiţi de anunţul privind anularea proiectului şi că rămân dispuşi să finanţeze investiţiile în infrastructura de transport din România.
Anunţul băncii vine ca o clarificare, după ce presa a relatat, recent, că BERD şi BEI nu au fost dispuse să finanţeze lucrările la autostrada Comarnic-Braşov şi că, în schimb, coridorul vestic, care urmează să lege România de alte state UE, are şanse reale să primească sprijin financiar european.
"În 2009 şi 2010, BERD a lucrat îndeaproape cu potenţialii investitori şi cu autorităţile române în domeniile mediului, social şi achiziţiilor publice, în vederea implicării sale în acest proiect. Faptul că proiectul a fost anulat a constituit o dezamăgire pentru BERD", se arată într-un comunicat emis de instituţia financiară.
Au câştigat, dar au renunţat
Consorţiul Vinci-Aktor a câştigat, în luna mai a anului trecut, licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov în regim de concesiune, dar a renunţat în aprilie 2010 la contractul în valoare de 1,5 miliarde de euro înainte de a îl semna, întrucât nu a reuşit să găsească o sursă de finanţare. Potrivit grupului elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, contractul a fost anulat, pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a condus la imposibilitatea de a obţine finanţare. Tronsonul de autostradă, lung de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro. "Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare va continua să colaboreze cu autorităţile române pentru a susţine modernizarea infrastructurii româneşti din d