Primăria Buzău a reuşit accesarea unei finanţări care va da posibilitatea buzoienilor să-şi plătească dările de acasă. Până la sfârşitul acestui an va fi finalizat un sistem complex de interoperabilitate între administraţie şi cetăţeni care va putea fi accesat prin internet sau de la ghişee electronice.
Buzoienii care vor avea nevoie să li se elibereze certificate, autorizaţii sau să plătească amenzile, taxele şi impozitele locale, nu vor mai fi nevoiţi să petreacă ore în şir la cozile de la ghişeele cunoscute, ci o vor putea face din faţa calculatorului sau de la ghişeele electronice care vor fi amplasate în oraş. Asta după ce Primăria Municipiului Buzău a reuşit, alături de alte opt administraţii locale din ţară, accesarea unei finanţări cu sprijinul Fondului European de Dezvoltare Regională.
Buzău digital
"Vom reuşi să reducem birocraţia şi costurile din Primăria Buzău, vom interacţiona mai bine cu cetăţenii municipiului iar acum vrem să atingem acest obiectiv şi în colaborarea cu unităţile subordonate. Ne dorim un Buzau digital, ca să fim mai transparenţi în ceea ce priveşte cetăţenii şi mai eficienţi în ceea ce priveşte aparatul propriu", ne-a declarat Constantin Boşcodeală, primarul Buzăului.
Acest proiect vine să răspună nevoilor buzoianului de rând dar şi mediului de afaceri. Prin noul sistem electronic, în afara plăţilor taxelor şi impozitelor locale, se vor putea rezolva şi alte probleme, de genul obţinerii asistenţei sociale din partea administraţiei locale, eliberarea certificatelor ori a diverselor autorizaţii.
Valoarea proiectului de consolidare a nodului electronic şi deschiderea lui către unităţile subordonate Primăriei este de 3.432.000 de lei, din care 98 la sută sunt fonduri europene atrase prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, POS-CCE, Axa prioritară III, în baza contractului încheiat cu