Şase primării şi Consiliul Judeţean Olt se află pe lista codaşilor în evidenţele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. Potrivit statisticilor instituţiei, acestea nu au transmis noile organigrame de funcţionare, potrivit normelor statuate de OU nr. 63/2010, privind disponibilizările din administraţia publică.
Primarii din şase localităţi şi conducerea Consiliului Judeţean Olt nu s-au hotărât pe care dintre angajaţi să-i dea afară şi pe care să-i oprească.
Guvernul a decis, pe 30 iunie, prin Ordonanţa de Urgenţă 63, disponibilizarea a aproximativ 55.000 până la 60.000 de angajaţi din sectorul public, dintre care cei mai mulţi, respectiv aproximativ 54.000, vor fi concediaţi din administraţia locală, iar restul - din Ministerele Administraţiei, Muncii, Educaţiei şi Agriculturii. Aproximativ 500 de angajaţi din administraţie îşi vor pierde locurile de muncă, susţin surse din cadrul Prefecturii Olt. Prin urmare, conducerile instituţiilor şi ale primăriilor trebuia să întocmească o nouă organigramă, care să cuprindă reducerile de posturi şi personal şi să o înainteze Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANAF) spre avizare. Procedura mai prevede că, după primirea avizului din partea ANAF, noile scheme de personal să fie aprobate în şedinţe de consiliu.
Procesul de avizare, în proporţie de 86% la Olt
Potrivit unui comunicat al ANAF, referitor la stadiul procesului de avizare demarat pe 19 iulie, până pe 5 august a fost acordat avizul pentru 97 de unităţi administrativ-teritoriale din Olt.
„La comisiile de avizare ANFP se află în lucru un număr de nouă documentaţii. Un număr de şapte unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Olt nu au transmis către ANFP documentaţiile necesare avizării, acestea fiind Consiliul Judeţean, oraşul Potcoava şi comunele Gura Padinii, Izbiceni, Izvoarele, Sârbii-Măgura şi Tătuleşti. Î