Un studiu efectuat pe un eşantion de 1.815 studenţi dintr-o universitate cu mai multe specializări s-a concentrat pe metodele de copiere în clasele mici, gimnaziu şi liceu. Fenomenul „copiatului la examen“ a fost cercetat pentru prima oară în Franţa. Studiul arată că practica este răspândită în şcoli. Trişorii sunt de obicei liceeni, potrivit cotidianului „Le Figaro“.
Rezultatele cercetării arată că 70% dintre elevii şi studenţii intervievaţi au copiat de cel puţin două ori. Cei mai mulţi dintre ei, aproximativ 84%, copiază în gimnaziu sau la liceu, iar restul în clasele primare - aproape 4% - şi ceilalţi la facultate - aproape 12%.
Fiţuicile, şoptitul sau copiatul după colegi sunt cele mai răspândite metode în Franţa. Doar 16% dintre cei care trişează la examene sunt conştienţi că pot fi excluşi definitiv din examene, dacă continuă să copieze. A folosi identitatea altui coleg, în timpul unei evaluări, nu mai este de multă vreme adoptată, fiind înlocuită cu Internetul, telefoanele mobile şi alte gadget-uri.
A copia pentru note mari
Cei care adoptă această variantă pentru a trece examenele sau pentru a lua note mari obişnuiesc să copieze mai mult în timpul facultăţii. Cercetătorii spun că intensitatea fraudei la examen depinde în mod cert de experienţa acumulată. De asemenea, cei care au intrat cu note mari la universitate au tendinţa de a copia mai mult decât ceilalţi, nu pentru a trece testele, ci pentru a lua cele mai mari calificative posibile.
Surprinzător, cercetătorii francezi au ajuns la concluzia că studenţii slabi copiază mai puţin. Argumentul ar fi că aceştia nu cred că dacă copiază li se vor îmbunătăţi şansele de a fi competitivi.
26% dintre cei care copiază o fac în primul an de studiu, în anii terminali procentajul creşte până la 42%. Fetele trişează la examene mai puţin decât băieţii. Şi definiţiile pe care tine