E inspirat dintr-o poveste scrisa de Cristian Mungiu si Ioana Uricaru, si pare iesit din trena lui "432". Nu ca optiune stilistica, ci ca atmosfera. Bogdan George Apetri, ajutat de coscenaristul Tudor Voican, prevesteste o Romanie a viitorului catastrofala din punct de vedere uman.
Probabil ca acesta e lucrul care te izbeste cand vezi "Periferic", povestea unei prostituate inchise pe nedrept care in cele 24 de ore de invoire (pentru a lua parte la inmormantarea mamei) vrea sa faca rost de bani de la fostul peste si sa-si ia copilul pe care il are cu acesta pentru a fugi din tara. Unitatea de timp da un ritm precis povestii compartimentate in functie de fiecare personaj cu care eroina, Matilda (Ana Ularu), se intalneste si de ora cand se intampla acest lucru.
Ceea ce ar putea fi miezul filmului e introdus in ultima parte, dupa ce Matilda bifeaza trei persoane importante din viata ei: fratele (Andi Vasluianu) care e baiat bun dar cu frica nevestei, cumnata (Ioana Flora) care e o scorpie fara suflet (dar gravida) si pestele (Mimi Branescu), un grobian fara scrupule, care a expediat copilul la orfelinat si acum are alta protejata pe care o vinde sadicilor.
Exista vreun personaj pozitiv in acest film? Stati sa vedeti copiii. Primul detaliu e o gaselnita simpla, dar care iti ridica parul pe ceafa: un coleg de-al fiului Matildei de la casa de copii se uita la desenele animate de la televizor in timp ce fumeaza. Are pana in 8 ani, dar nu mai e un copil. Daca ai fi vazut un copil cu arma in mana senzatia nu ar fi fost la fel de puternica.
Matilda, unsa cu toate alifiile si care sufera in tacere pentru greselile ei precum si pentru greselile celorlalti fata de ea, dar despre care ajungem sa credem ca face fata oricarei situatii, e mic copil pe langa copiii de langa ea. Va afla in curand ca lumea e cu mult mai imputita decat credea si