Grupul de activişti Friends of Al Asqa face apel la musulmanii britanici să nu mai cumpere curmale produse în Israel, ca formă de protest faţă de ocuparea continuă a teritoriilor palestiniene. Dincolo de importanţa simbolică a fructelor cu care musulmanii termină o zi de post, curmalele reprezintă 15% din exporturile Israelului către UE.
Într-un moment în care ne gândim la oameni mai puţin fericiţi ca noi, ar fi ipocrit şi un afront din partea noastră să ignorăm ce se întâmplă în Palestina, ba mai mult să alimentăm opresiunea cumpărând produse israeliene”, susţine Samiul Joarder, unul dintre reprezentanţii grupului, citat de The Guardian.
Această campanie de „verificare a etichetelor” este susţinută şi de alte grupuri precum War on Want şi Jews Boycotting Israeli Goods, care speră ca acţiunea să reducă veniturile anuale ale Israelului realizate din vânzarea de curmale în spaţiul UE, cifrate în prezent la 80 de milioane de euro anual.
Ambasadorul israelian în Marea Britanie a minimalizat însă ameninţarea cu boicotul şi a susţinut că „Israelul va continua să exporte cu succes curmale, în timp ce alţii aleg să exporte ură”. „Îi încurajăm pe cumpărătorii musulmani să ignore acest nonsens şi să cumpere de două ori mai mult decât de obicei pentru a ajuta la o two-date solution”(parafrazarea sintagmei two-state solution, soluţia celor două state), a adăugat ironic Ron Prosor.
Preţuri fixe de sărbătoare
„Ramadanul este o forţă în toată regula, care mută lumea - o perioadă impredictibilă a consumerismului vorace. Deşi nu este tocmai uriaşul consumator global care este Crăciunul, Ramadanul se află pe un respectabil loc doi. Mall-urile din Istanbul sunt înţesate de lume şi este una dintre perioadele cele mai aglomerate ale anului pentru dealerii de maşini de lux din Riad. Lanţurile de fast-food oferă promoţii de noapte pentru mân