Concurenţa ridicată şi criza, care a redus încasările, i-au împins pe micii patroni să-şi scoată la vânzare businessul. Găseşti în special fast-fooduri ori saloane de înfrumuseţare. Sursa: VLAD STĂNESCU
Cine are cash 10.000- 15.000 de euro poate să devină patron "peste noapte". Internetul abundă de anunţuri de vânzare a unor mici afaceri. Cele mai multe sunt pentru fast-fooduri ori saloane de înfrumuseţare, dar şi magazine mixte.
Preţurile sunt "de criză", iar actualii patroni fie vor să plece din ţară, fie nu au timp să se ocupe de afacere sau au datorii de acoperit ale altor firme. Ce-i drept, dacă insişti, unii recunosc că nici nu mai merge treaba ca înainte.
Shaorma, lovită de criză
Un fast-food cu shaorma şi servicii de catering în zona Bucur Obor, de exemplu, se vinde cu 15.000 de euro. Proprietarul spune că are mai multe afaceri, dar aceasta e cel mai uşor de vândut. Ce poţi cumpăra de aceşti bani? O afacere cu patru angajaţi, care aduce încasări zilnice de 1.500-2.000 lei. Cu 60% mai puţin decât în urmă cu un an şi ceva, spune proprietarul.
"Cheltuielile s-au redus cu vreo 20%, astfel că acum suntem uşor peste zero", ne-a declarat acesta. Vânzările depind şi de temperatură: în lunile de vară se înregistrează punctul lor minim. Contează mai ales vadul, dar şi cât de mult te implici în afacere.
Un alt domn din Bucureşti vinde un fast-food cu 13.000 euro. Până la ora 21.00, cât e deschis, la începutul anului vindea de 1.200 lei pe zi, rar 1.500 lei. "Acum au scăzut vânzările la 500-700 lei. În perioada aceasta ar trebui să vând mai mult noaptea", adaugă el.
Cheltuielile totale ar fi de circa 9.000 lei, din care chiria lunară pentru spaţiu este de 2.000 lei. Deci profitul mediu brut lunar s-ar ridica undeva la 2.000 euro. "Cum munceşti, aşa ai profit. Dacă porneşti şi rotiserie, şi ca