Madrid, Roma, Viena, Londra, Budapesta sunt câteva capitale unde autobuzele au program şi pe timp de noapte. “Adevărul de Seară” vă prezintă cum se circula în urbele civilizate spre deosebire de Bucureşti unde transportul în comun este un calvar pe timp de zi, iar noaptea este inexistent.
Conducerea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar putea introduce de anul viitor transportul public de noapte, iar varianta pe care se merge este a unor maşini care să funcţioneze cu energie electrică.
Soluţia ar facilita şi reducerea cheltuielilor deoarece pe timp de noapte traficul este mai mic. Proiectul ar putea fi pus în practică cu ajutorul fondurilor europene sau în urma unui parteneriat public privat.
„Ne dorim un transport public ecologic, în premieră la nivel european şi căutăm soluţii pentru ca acest lucru să fie posibil de anul viitor, mai ales că Bucureştiul se dezvoltă turistic tot mai mult “, a declarat directorul RATB, Adrian Criţ.
Iniţiativa ar duce Bucureştiul în rândul lumii civilizate aşa cum există în alte mari oraşe europene, precum Madrid, Roma,Viena, Budapesta şi Londra. În ultimii ani au existat câteva încercări pentru introducerea transportului public noaptea, dar totul a rămas la stadiul de proiect.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti au făcut chiar şi un sondaj al cărui rezultat a fost în proporţie de 98% în favoarea circulaţiei mijloacelor de transport în comun pe timpul nopţii.
Cei mai mulţi au spus că au nevoie ca autobuze ca să circule pe timp de noapte, mai ales în weekend, când merg în oraş să se distreze, dar şi util pentru orele târzii când pleacă sau merg la serviciu.
Cu toate acestea, chiar şi proiectul de hotărâre care ar fi reglementat acest lucru a fost respins, anul trecut, de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Taxi public nocturn la Viena
În Vie