Ce drepturi au pasagerii în cazul unui zbor anulat?
Fiind perioada concediilor, există un aflux mare de zboruri, astfel încât din diferite motive ar putea apărea unele probleme. Ne-am gândit să vă înştiinţăm asupra drepturilor pe care le aveţi în caz de anulare sau întârziere a unui zbor, pentru că majoritatea dintre dumneavoastră, cel mai probabil nu vă gândiţi că ar putea exista obstacole care să stea în calea unui concediu plăcut. Astfel, dacă se anulează un zbor sau întârzie avionul, aveţi dreptul să cereţi companiei aeriene anumite despăgubiri. Iată aşadar câteva din drepturile de care dispun pasagerii, în situaţii normale, potrivit celor stabilite de Directiva UE pentru drepturile pasagerilor companiilor aeriene. În cazul unor situaţii neprevăzute, singura sursă de informare o reprezintă compania aeriană, chiar dacă biletul a fost achiziţionat de la o agenţie de turism. Compania aeriană este cea care răspunde în faţa clientului.
Dreptul la asistenţă
În cazul anulării unui zbor, pasagerul unei firme aeriene are dreptul la asistenţă, adică să primească mâncare şi băuturi răcoritoare gratuite. De asemenea, pasagerul are dreptul şi la returnarea contravalorii biletului de avion. Un alt tip de asistenţă este cel referitor la cazare. În cazul unei întârzieri de o zi, pasagerii trebuie să primească gratuit cazare şi să beneficieze de transport gratuit între aeroport şi hotel. În situaţia în care un zbor este anulat, pasagerii au dreptul să ceară rambursarea sau să opteze pentru redirecţionare.
„Zbor destul de des, însă nu am avut probleme până acum. Sper să nu fie nici în continuare. Nu prea m-a interesat partea asta pentru că zbor pe distanţe scurte.”
Mihaly Gabnai
„De curând am zburat, pe 26 iulie. Nu cunosc aceste drepturi. Ar trebui pe viitor să mă interesez mai mult. Nu am întâmpinat probleme până acum, dar nu se ştie niciod