Subscrierile din prime ale Generali România au scăzut cu 4,4% în primul semestru, la 234,4 milioane de lei, în timp ce profitul net a avansat cu 94%, la 18,9 milioane de lei, conform standardelor româneşti de contabilitate, a anunţat, ieri, asigurătorul.
Defalcat, societatea a obţinut o creştere de circa 2% pe segmentul de asigurări de viaţă, ajungând la un volum de prime subscrise de 45,3 milioane lei.
"Cea mai bună evoluţie (+26,3%) a înregistrat-o segmentul de unit-linked (cu componentă investiţională), asigurările individuale tradiţionale înregistrând o creştere de 4,7%, la 26 milioane de lei", se arată într-un comunicat al Generali.
În luna iunie, vânzările de poliţe de asigurări de viaţă au atins un nivel record, cu un plus de 106% faţă de perioada similară a anului trecut. De asemenea, numărul de poliţe noi pe categoria de asigurări de viaţă individuale a fost cu 86% mai mare decât în iunie 2009.
"Rezultatele au fost impulsionate de o ofertă specială, desfăşurată în perioada mai-iunie 2010, prin care Generali România acorda un bonus de 600 lei pentru servicii de sănătate fiecărui client nou de asigurări de viaţă", se mai spune în comunicat.
Pe segmentul asigurărilor generale, societatea a subscris prime de 189,1 milioane de lei, în scădere cu 5,7% faţă de perioada similară 2009.
"Ne bucurăm să constatăm creşteri de două sau chiar trei cifre pe segmente cu mare potenţial de dezvoltare în viitor. Din păcate, asigurările CASCO sunt în continuare afectate de scăderea semnificativă a pieţei auto şi a celei de leasing. Încercăm să compensăm acest lucru prin campanii atractive de promovare a produselor noi şi de susţinere a celor deja existente în portofoliul companiei", a declarat directorul general al Generali România, Marie Kovarova.
Asigurătorul a plătit despăgubiri cu 17,2% mai mari faţă de nivelul înregistrat în