"România expirată" s-ar putea reabilita cu ajutorul celor circa 30 de miliarde de euro pe care îi poate lua de la UE, dacă ar scăpa de corupţie. Sursa: ARHIVA EVZ
De unde au bani autorităţile locale să susţină investiţiile? Răspunsul este pe cât de simplu la prima vedere, pe atât de complicat când vine vorba să fie pus în practică: fondurile europene.
În prezent, Consiliul Judeţean Ilfov a obţinut banii şi lucrează deja la următoarele proiecte de modernizare a drumurilor judeţene: Snagov-Gruiu, Brăneşti - limita judeţului Călăraşi, Găneasa - Brăneşti, Afumaţi - Găneasa, Buftea, Mă năstirea Pasărea - Cozieni, Dărăşti - 1 Decembrie, Pantelimon - Cernica - Tanganu, Centura Capitalei - Domneşti, Centură - Ştefăneşti - Dascălu - Grădiştea şi DN 1 – Căldăruşani.
18 proiecte depusepentru drumurile din Ilfov
În total, au fost depuse 18 proiecte pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor din judeţ. Dintre acestea, trei au fost respinse, 11 au fost contractate, iar patru sunt în evaluare, potrivit Soniei Drăgulescu, consilier superior la Prefectura Judeţului Ilfov.
Valoarea totală a proiectelor contractate se ridică la 54,4 milioane euro, din care 44,37 milioane euro sunt asiguraţi din fonduri europene şi centrale.
Pentru reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă şi de canalizare, consiliul judeţean a depus un proiect în valoare de 90,8 milioane euro, din care 55,6 milioane euro bani europeni. Proiectul a fost selectat deja de autorităţi şi aşteaptă avizul Comisiei Europene.
După ce, ieri, EVZ a prezentat starea jalnică în care se află infrastructura României de transporturi, de iluminat, de alimentare cu apă şi canalizare, astăzi vine şi cu o soluţie: banii europeni. Din păcate, situaţia din Ilfov, unde a fost posibilă asigurarea sumelor de cofinanţare, nu se repetă în fie