Mai multe ţări s-au păcălit cand au realizat campania sau brandul turistic. Logo-ul brandului turistic al capitalei Ţării Galilor seamănă izbitor cu cel al Greciei, spotul Australiei nu a putut fi difuzat la televiziune din pricina limbajului, iar spaniolii şi-au făcut campanie cu fotografii din Caraibe.
Astfel, frunza Elenei Udrea care se aseamănă cu o serie de alte câteva logo-uri comerciale nu este un caz unicat în lume, scrie Realitatea.net.
În noiembrie 2007, Grecia a lansat o nouă campanie de promovare a turismului. Campania a inclus şi redesenarea logo-ului. Acesta consta în nouă cerculeţe încercuind primele două litere din cuvântul "Greece" şi reprezintă cele nouă direcţii de dezvoltare ale turismului elen. Patru luni mai târziu, şi Cardiff primea un logo, primul său logo din istorie. Identitatea vizuală galeză are 8 cerculeţe, colorate, iar nu albastre ca cele ale Greciei, dispuse asemănător cu cele din logo-ului elen, şi reprezintă culorile oraşului, parcurile şi faleza.
Nici australienii nu au avut o lansare de campanie turistică foarte reuşită în 2006. Atunci ţara a lansat o campanie turistică pe canale media direcţionată către turiştii britanici, germani şi japonezi. Spotul campaniei "So where the bloody hell are you?" a fost imediat interzis în Marea Britanie din cauza cuvântului "bloody" ce nu poate fi rostit la televizor. Până la urmă, s-a permis difuzarea spoturilor după ora 21. Campania austaliană a costat 180 de milioane de dolari australieni, dar, în ciuda investiţiei masive, numărul turiştilor britanici în Australia s scăzut cu 2,3% în 2006 faţă de 2005, iar gafa de concepţie a campaniei nu a fost străină de asta.
Plagiatul i-a folosit în promovare Spaniei. Anul trecut, Costa Brava, regiunea de coastă a Cataluniei, a demarat o campanie prin care să promoveze plajele sale. Imaginile folosite înfăţişau î