Firme de transport persoane interjudeţene folosesc ca punct de plecare în curse autogările aflate de multe ori în mijlocul oraşului. Numărul redus de călători din ultima perioadă a împins firmele să înglobeze în propriul traseu şi staţiile de îmbarcare din interiorul oraşului, folosite de transportul public local.
Diminuarea numărului de călători cauzată de disponibilizările masive pe plan local, dar şi de concurenţa neloială practicată între operatorii de transport se pare că nu reprezintă o sursă de dispută fără sorţi de izbândă. Frontul comun se creează în schimb, atunci când se ia în calcul sau în discuţie pirateria transportului de persoane practicată cu maşini mici sau neaplicarea legii care ar trebui să combată această problemă. Ivirea la colţurile străzilor a autoturismelor particulare care oferă preţuri de transport mici, dar şi abordări amuzante, pentru a nu se da de gol, a început să devină o nouă sursă de venit constantă pentru micii întreprinzători.
"Dacă am fi adăugat creşterea TVA, dar şi mărirea preţului la carburant, ar fi trebuit să mărim valoarea biletului până acum cu cel puţin 25%, dar nu o facem, chiar dacă ni se mai adaugă la cheltuieli şi înnoirile de parc auto necesare corelării standardelor de călătorie cu noile norme europene. Pe transportul interurban se strâng de cele mai multe ori sumele cele mai mari de recuperat de la stat, atunci când vine vorba de subvenţiile alocate pensionarilor pentru abonamente. Şi ca viaţa să fie şi mai fericită, întâmpinăm şi refuzuri nefondate din partea Primăriei Deva de a semna şi recunoaşte contractele pe traseele locale pe care noi operăm", a declarat pentru Transporter domnul Munteanu Marian, director general Devatrans.
Atmosfera tensionată în care se găsesc azi transporturile de persoane, dar şi neputinţa sau indiferenţa stopării pirateriei, au creat tabere şi găşti ce nu conten