Doar 310 kilometri de autostrăzi sunt în construcţie în România, în prezent, iar în ritmul actual, România va atinge ţinta de o mie de kilometri de autostradă în 70 de ani, scrie Ziarul Financiar de marţi, 10 august. Soluţia pentru accelerarea ritmului de construcţie a infrastructurii este atragerea fondurilor europene. Şansele ca în 2010 să fie gata vreun kilometru de autostradă sunt însă foarte mici.
Doar 310 kilometri de autostrăzi sunt în construcţie în România, în prezent, iar în ritmul actual, România va atinge ţinta de o mie de kilometri de autostradă în 70 de ani, scrie Ziarul Financiar de marţi, 10 august.
Soluţia pentru accelerarea ritmului de construcţie a infrastructurii este atragerea fondurilor europene. Şansele ca în 2010 să fie gata vreun kilometru de autostradă sunt însă foarte mici.
Ţinta de o mie de kilometri de autostradă, anunţată în ultimii zece ani de autorităţi ar putea fi atinsă în cel mai optimist caz în 2015-2020, iar în cel mai pesimist caz în 2080, scrie Ziarul Financiar.
Luând în calcul ritmul mediu de construcţie de autostrăzi din ultimii 20 ani, de circa 10 km/an, România ar putea atinge nivelul de o mie de kilometri de autostradă anunţat în nenumărate rânduri de partidele politice care s-au perindat la guvernare, abia în 2080.
Ritmul greoi de construcţie de autostrăzi ar putea conduce şi la pierderea de fonduri europene pentru infrastructură, fonduri care sunt accesibile până în 2013. Este vorba de 4,5 miliarde de euro de la Uniunea Europeană, bani cu ajutorul cărora ritmul de construcţie ar putea să fie mai rapid.
Totuşi, Ministerul Transporturilor, care în ultimii trei ani a avut la dispoziţie fonduri europene de două miliarde de euro are cel mai mic grad de absorbţie dintre ministere : a reuşit să atragă până la sfârşitul lunii iunie doar 1,87% din banii europeni alocaţi, adică 40 de milioane de e