Într-un clasament al ţărilor unde firmele obişnuiesc să se bazeze pe şpăgi grase pentru a obţine contracte în străinătate, Germania ocupă un loc absolut onorabil şi onorant. Locul cinci, cu 8,6 puncte din 10, în condiţiile în care 10 puncte înseamnă risc zero de astfel de practici ilegale. Cu toate acestea, câteva răsunătoare (şi extrem de scumpe) scandaluri de mită şi corupţie care au zguduit în ultimul an lumea afacerilor au implicat tocmai companii germane: Siemens, MAN şi Daimler. Iar iţele celui de-al treilea au ajuns până în România, una din cele 22 de ţări unde Daimler AG a "investit", sub formă de mită, 3,3 milioane de euro pentru a-şi asigura contracte grase cu autorităţile, în perioada 1998-2008. Asta reiese, fără drept de apel, din documentaţia consistentă obţinută de procurorii din SUA, ţară unde Daimler a făcut obiectul unui proces pe măsura notorietăţii sale şi care se va încheia printr-o înţelegere evaluată la 140 de milioane de euro.
Singurul contract consistent care a implicat autorităţile române şi grupul Daimler a fost cel prin care RATB a achiziţionat 1.000 de autobuze Citaro în două tranşe de câte 500 de bucăţi. Valoarea contractului a fost de peste 200 de milioane de euro, el datând din 2005, din perioada mandatului de primar al lui Adriean Videanu. El este cel care a semnat decizia prin care firma EvoBus (dealer Mercedes) a fost declarată câştigătoarea licitaţiei, în defavoarea companiei franceze Iris Bus (dealer Iveco).
Recent, senatorul Dan Voiculescu s-a adresat procurorului general adjunct al SUA, Gary G. Grindler, care este şi coordonator al anchetei în cazul Daimler, solicitând furnizarea unor detalii referitoare la afacerile Daimler AG în România. Drept răspuns, oficialul american a spus că Departamentul de justiţie al SUA poate oferi României toate informaţiile de care dispune, însă este necesar ca acestea s