Compania indiană Wipro încearcă să câştige încrederea salariaţilor Alcatel-Lucent din Timişoara pe care i-a preluat. Anunţul că 450 de timişoreni vor fi transferaţi de la Alcatel la Wipro s-a soldat cu proteste şi nesiguranţă. Cum a reuşit compania indiană să le câştige încrederea?
Provocarea de care s-a lovit furnizorul de servicii de outsourcing Wipro Technologies Romania când a venit în capitala Banatului a fost una pe măsura numărului mare de angajaţi cu care compania îşi începea drumul în Timişoara. Peste 450 de oameni urmau să fie luaţi din „sânul" primei multinaţionale din Banat, pentru a fi externalizaţi fimei indiene. Lipsa unor informaţii concrete referitoare la siguranţa joburilor lor a scos, în toamna anului trecut, în stradă, o sută de salariaţi ai Alcatel-Lucent, speriaţi că vor rămâne fără loc de muncă şi fără posibilitatea de a-şi achita creditele la bănci.
De la 1 ianuarie 2010, peste 450 de timişoreni au fost tranferaţi de la Alcatel-Lucent la Wipro, unde au început să se ocupe de procese de business, precum şi de mentenanţa unor produse ajunse la maturitate. „Iniţial, apariţia noastră la Timişoara a întâlnit probleme, în primul rând din cauză că oamenii nu cunoşteau compania noastră şi nici planurile noastre de viitor. Orice schimbare majoră este dificilă pentru oameni", a explicat Vivek Bakshi, preşedintele Wipro România.
Compania este prezentă în România din 2006, când a deschis primul sediu la Bucureşti. Intrarea pe piaţa muncii din Timişoara diferă însă de apariţia companiei în capitală, pentru că acolo, firma a crescut treptat, sporindu-şi numărul de angajaţi de la o etapă de dezvoltarea la alta. „În Bucureşti am crescut treptat la 340 de angajaţi, în timp de trei ani, astfel că gradul de încredere al oamenilor este mult mai mare. În Timişoara, am venit şi am preluat direct 450 de oameni, este normal ca lor să le fie tea