Cu toate ca mediul de afaceri local traverseaza o perioada dificila, cu o presiune accentuata pe toate bugetele, companiile ar trebui sa evite blocarea investitiilor in branduri pe motivul crizei financiare, crede Cristina Miclea, director de marketing Albalact, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria laptelui din Romania.
“Este o perioada dificila, presiunea pe toate bugetele, inclusiv cele de marketing, este mai mare decat in alti ani, dar acest lucru nu ar trebui sa ne opreasca sa investim in branduri. Dimpotriva, trebuie sa continuam sa fim atenti la nevoile pe care le au consumatorii, la valorile care ii incurajeaza, sa continuam sa comunicam, cu alte cuvinte sa fim mai aproape de consumatori mai mult ca oricand. De asemenea, fiind perioada de criza economica, presiunea in ce priveste preturile este foarte mare. Trebuie sa fim foarte atenti la felul in care gestionam aceasta presiune, de fapt la felul in care abordam preturile, reducerile de pret pentru produsele din portofoliul unui brand astfel incat sa nu riscam sa stricam ce am construit cu multe eforturi pentru brandul respectiv”, a declarat pentru Wall-Street Cristina Miclea (foto).
In opinia sa, in perioadele de criza ordinea prioritatilor se schimba, iar consumatorii se focuseaza pe produse pe care fie le cunosc, fie “le simt mai apropiate”.
“Felul in care alocam bugetele pentru crearea unui nou brand si pasii pe care ii urmam nu s-au schimbat. Sunt reguli care trebuie respectate daca ne dorim un brand de succes. Acordam o mare importanta activitatilor de trade marketing pentru a face produsul disponibil, dar nu neglijam nici activitatile de cercetari de marketing pentru a afla care sunt nevoile consumatorilor si nici activitatile de comunicare pentru a face produsul cunoscut”, explica Miclea.
Investitii de 2 mil. euro pentru Raraul
Dupa aproape 2