România a ajuns să se milogească de Comisia Europeană ca să prelungească perioada în care poate folosi fondurile ISPA pentru construirea tronsonului din coridorul IV paneuropean care leagă Deva de Orăştie.
Şi aceasta pentru că de patru ani Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a reuşit să atribuie lucrarea, cu toate că până acum au existat patru tentative. Ultima e în derulare. 12 consorţii s-au prezentat la licitaţia pentru construirea respectivei bucăţi de autostradă. Relicitarea a avut loc la data de 19 mai, dar încă nu s-a stabilit un câştigător. Reprezentanţii CNADNR spun că acum se verifică toate ofertele şi că în cursul acestei luni va fi cunoscut câştigătorul.
La ultima strigare, cea din luna mai, nici nu s-au deschis bine ofertele de licitaţie că, în dulcele stil românesc, mai multe firme au fost excluse din start de CNADNR din procedura de atribuire. De altfel, problema autostrăzii invizibile Deva - Orăştie a fost îndelung prezentată şi de Radu Berceanu, care se arăta indignat de contestaţiile care curg cu nemiluita în cazul atribuirii contractului pentru autostrada din judeţul Hunedoara. Ministrul declara pe atunci că se poartă moda ca cel de pe locul cinci să îl conteste pe câştigător până când acesta, sătul de situaţie, cedează 20% din lucrare. De această dată însă, locul doi a fost exclus din start din licitaţie chiar de CNADNR. Motivul găsit ar fi fost o neregulă în garanţia depusă de consorţiul de pe locul doi, prin liderul Puentes Y Calzados Infraestructures SLU, o asociere de patru firme.
Surse din Ministerul Transporturilor susţin însă că excluderea asocierii care ocupa locul al doilea a avut un scop politic, asta pentru că aceia care ocupă poziţia a treia, asocierea dintre Straco - Strabag ar trebui să ia contractul pentru Deva - Orăştie. Locul al doilea, odată exclus