Aşa cum se ştie, guvernul a început un proces de restructurare în administraţia publică locală. Fiecare primărie trebuie să îşi alcătuiască o nouă organigramă pe care trebuie să o trimită Agenţiei Naţionale de Integritate pentru aprobare. Multe comune au trimis şi chiar au primit aprobarea. Altele nu. “Din 102 unităţi administrative plus Consiliul Judeţean Mureş, 100 au primit avizul de legalitate a organigramei din partea ANFP, mai puţin localităţile Fărăgău şi Sângeorgiu de Pădure. La Sângeorgiu de Pădure există mici probleme în întocmirea acestui document, dar lucrurile se vor regla în cel mai scurt timp. În cazul localităţii Fărăgău este o chestiune mai delicată, în sensul că primarul este plecat în concediu şi a solicitat ca, până la reîntoarcerea sa, organigrama să nu fie trimisă”, a declarat, marţi, pentru Agerpres, Cristina Manoilă, purtătorul de cuvânt al Instituţiei Prefectului Mureş.
Potrivit Cristinei Manoilă, până în prezent 15 primării din judeţ au trimis către Instituţia Prefectului hotărârile de consiliu local cu modificarea organigramei, iar acestea aşteaptă avizul de legalitate din partea juriştilor instituţiei.
Numărul posturilor de funcţionari publici din administraţie aprobate la nivel de judeţ se ridică la 5.034, însă Instituţia Prefectului Mureş nu deţine numărul exact al funcţionarilor care există în acest moment în primării.
Conform legii, primăriile şi consiliile judeţene au obligaţia să depună la Agenţia Naţională a Funcţionarului Public organigrama, conform Ordonanţei 63/2010, iar până în data de 16 august trebuie să aprobe în Consiliul local noile organigrame trimise spre aprobare ANFP.
“Am primit dispoziţia. Avem voie, potrivit noii organigrame la 28 de angajaţi, maxim. Deoarece aveam cu doi oameni în plus a trebuit să îi disponibilizăm. Noi am avut serviciu propriu de salubritate şi atunci când ni s-a