Ministerul Sănătăţii a hotărât ca, de la 1 septembrie, doctorii care vor să profeseze în ţări străine să-şi ridice certificatele de conformitate de la direcţiile de sănătate publică, şi nu de la Ministerul Sănătăţii cum se întâmplă în prezent.
"Prin acest sistem sperăm să reuşim eficientizarea activităţii în ceea ce priveşte această muncă birocratică. De altfel, în premieră, am prevăzut sancţiuni pentru funcţionarii care nu vor respecta noile prevederi. Medicii, farmaciştii sau asistenţii medicali vor fi scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune actele necesare eliberării documentelor sau pentru eliberarea acestora”, a declarat Cseke Attila, Ministrul Sănătăţii.
Acesta a mai spus că se aştepteată ca în prima lună de la aplicarea noilor prevederi să existe unele dificultăţi din partea direcţiilor de sănătatea publică până se vor obişnui cu noile atribuţii. Dar fiecare direcţie de sănătate va avea prorpii responsabili care în prealabil vor fi intruiţi de reprezentanţii ministerului.
Citiţi şi:
Peste 72.000 de români au plecat la muncă în străinătate, în primele şase luni din 2010
Durata de pregătire la 36 de specializări de la rezidenţiat a fost redusă. Vezi aici lista completă
Tichetul de sănătate nu va scoate şpaga din spital
Ministerul Sănătăţii va publica, astăzi, pe propriul site Ghidul privind documentele care se depun la direcţiile de sănătate publică, precum şi a documentelor emise de Ministerul Sănătăţii care pot fi eliberate prin direcţiile de sănătate publică.
Răspuns într-o lună de zile
După ce vor fi depuse la direcţiile de sănătate publică, dosarele complete se vor comunica Ministerului Sănătăţii, prin poşta militară, în termen de cinci zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, direcţia de sănătate publică va solicita consultanţă direcţiei de spec