În lumea întreagă - deci şi în Franţa - musulmanii au început miercuri Ramadanul. Urmează deci o perioadă de o lună în care adepţii islamului ţin post. Pentru a răspunde unor chestiuni legate de securitate, dar şi de coeziune socială, multe firme au încercat să se adapteze acestei perioade de post.
În lumea întreagă - deci şi în Franţa - musulmanii au început miercuri Ramadanul.
Urmează deci o perioadă de o lună în care adepţii islamului ţin post.
Pentru a răspunde unor chestiuni legate de securitate dar şi de coeziune socială, în Franţa - ţară în care 70 la sută din cele peste 5 milioane de musulmani afirmă că vor respecta Ramadanul - multe firme au încercat să se adapteze acestei perioade de post.
În paralel, Ramadanul a devenit un "evenimet comercial" inconturnabil pentru marile magazine.
Carne halal, fructe uscate, condimente sau aparate speciale în care se fabrică tradiţionalele mâncăruri de Ramadan - toate figurează de acum încolo şi pentru o lună pe primele raioane ale marilor magazine.
Nimeni nu mai ezită să-şi facă publicitate pe spatele unei tradiţii impusă de Coran. Auchan, Carrefour, Lidl - toate mărcile s-au adaptat perioadei de post a musulmanilor şi propun produse în consecinţă. Trebuie spus că în mod paradoxal, Ramadanul înseamnă post dar el suscită şi un mare consum. Dacă credincioşii nu au voie să mănânce şi să bea între răsăritul şi apusul soarelui, serile lor sunt foarte animate iar mesele foarte garnisite.
E deci şi momentul pentru mărci să se impună propunând o serie de preţuri atractive în această perioadă a anului de obicei relativ calmă. Carrefour de exemplu a editat chiar un catalog botezat "o mie şi una de savori" în care se regăsesc produsele cele mai căutate de musulmani în această lună de post.
Alte supermarketuri promovează "savori orientale", totul scris bineînteles cu caractere care imită a